Επικοινωνία

Δημοτικό Σχολείο Κορησού

Τηλ.: 2467307075
mail@dim-koris.kas.sch.gr,

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2023

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Β’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Νταβαντζή Ελισσάβετ – Πάτρας Ιωάννης

 

1.       Ανθρώπινα Δικαιώματα

«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική,  είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των  όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από  δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης  του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs - συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και  επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές  δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).

 

Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου

δυο καρδιές η καρδιά της μητέρας

η καρδιά του πατέρα.

Πάτα γερά.

Δε θα πέσεις.

Γιάννης Ρίτσος

Αρχικά καλέσαμε  τους/τις μαθητές/τριες  σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων  ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών






    Στη συνέχεια, αναρτήσαμε σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας (π.χ. καρτελάκια με αριθμούς από το 2 ως το 10). Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτή, κατευθύνθηκε στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι. Οι μαθητές αυτόματα δημιούργησαν μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες, ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειάς τους. Τους ζητήθηκε να παρουσιάσουν την οικογένειά τους στην ομάδα τους με τη βοήθεια της ζωγραφιάς τους. 


 Μετά απ’ αυτήν την δραστηριότητα προβάλλαμε στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη  και όλοι μαζί συζητήσαμε για οικογένειες ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι όπως την οικογένεια του πιγκουίνου, του λύκου, του καγκουρό, του κούκου, της χελώνας.

Ασχοληθήκαμε αρκετά με την καθεμιά από τις οικογένειες αυτών των ζώων και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις διάφορες μορφές της οικογένειας όπως την πυρηνική, την εκτεταμένη, τη μονογονεϊκή, τη θετή αλλά και τα ορφανά παιδιά, μέσα από προβολές βίντεο, ζωγραφιές, παιχνίδια ρόλων και επίλυση προβληματικών καταστάσεων.




Τα παιδιά σχεδίασαν στο χαρτόνι τι σημαίνει γι’ αυτά οικογένεια στο τέλος του εργαστηρίου, ώστε να διαπιστωθούν οι αλλαγές που συντελέστηκαν στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων και συναισθημάτων και το παρουσίασαν στους μαθητές των άλλων τάξεων αναρτώντας το στην είσοδο του σχολείου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου