Επικοινωνία

Δημοτικό Σχολείο Κορησού

Τηλ.: 2467307075
mail@dim-koris.kas.sch.gr,

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : «Το χαρτόκουτο των σχολικών αναμνήσεων»

   Ο Διευθυντής, το Διδακτικό Προσωπικό και οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης, ευχαριστούν θερμά το Κοινωφελές Ίδρυμα Ι. Λάτση για την έγκριση του επιδοτούμενου Προγράμματος:  «Το χαρτόκουτο των σχολικών αναμνήσεων» . Το πρόγραμμα θα προσφέρει μια βαθιά λειτουργική ανάσα και θα διασώσει ψηφίδες από την μαθητική ιστορία του Σχολείου, από το 1950 μέχρι σήμερα.

Βήμα 1ο
Με την κοινοποίηση της έγκρισης του προγράμματος, έγινε η σχετική γραπτή ενημέρωση στους γονείς και αναρτήθηκε η απόφαση έγκρισης  στο ιστολόγιο του Σχολείου (dimsxkorisos.blogspot.com)

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ

ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ»

              Εγκρίθηκε το ιστορικό-πολιτιστικό πρόγραμμα «Το χαρτόκουτο των σχολικών αναμνήσεων»από το κοινωφελές ίδρυμα του ομίλου Λάτσης. Το πρόγραμμα είναι επιδοτούμενο, το εκπονεί η ΣΤ΄ Τάξη με υπεύθυνο διαχείρισης του προγράμματος τον Διευθυντή του Σχολείου και συντονίστριες τις: κ. Γκάμα Σταματία, και Παντοπούλου Μαρία. Το πρόγραμμα αφορά την αξιοποίηση του αρχειακού υλικού του Σχολείου από το 1950 μέχρι σήμερα. Σκέψη δική μας είναι να ερευνήσουμε, να εμπλουτίσουμε, να οργανώσουμε το φωτογραφικό αρχείο του Σχολείου και ένα αντιπροσωπευτικό μέρος αυτού να το εκδώσουμε σε μορφή λευκώματος, το οποίο θα εμπεριέχει και ιστορικές αναφορές από τη σχολική ζωή και την τοπική ιστορία.
Υποβλήθηκαν συνολικά 171 προτάσεις σχολείων και τελικά εγκρίθηκαν δεκαεφτά!
Ακολουθεί ο πίνακας των εγκρίσεων.

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-15
Α/Α
ΠΕΡΙΟΧΗ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ
1.     
Δράμα
2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Οι δρόμοι του κρασιού και του Διονύσου στη Δράμα
Τοπική Ιστορία-
Περιβάλλον
2.     
Δράμα-Παρανέστι
Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Παρανεστίου Δράμας
Έχω το δικαίωμα να είμαι διαφορετικός
Σχολική και Κοινωνική Ζωή
3.     
Έβρος-Αλεξανδρούπολη
5ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης
Απόηχος Βυζαντίου
Τοπική Ιστορία-Νέες Τεχνολογίες
4.     
Καστοριά-Χλόη
9ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς
Γινόμαστε Φίλοι
Συνεκπαίδευση Ειδικής με Γενική Αγωγή- Σχολική και Κοινωνική Ζωή
5.     
Καστοριά-Κορησός
Δημοτικό Σχολείο Κορησού Καστοριάς
Το χαρτόκουτο των σχολικών αναμνήσεων (Αξιοποίηση του σχολικού αρχείου)
Τοπική Ιστορία-Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Βήμα 2ο
Χωρισμός των μαθητών της τάξης σε τέσσερις ομάδες. Συγκεκριμένα:
1η ΟΜΑΔΑ: «Στην άκρη του μικροσκοπίου».
2η ΟΜΑΔΑ: «Οι εξερευνητές της ΣΤ΄Τάξης»
3η ΟΜΑΔΑ: «Οι φακοί της αναζήτησης»
4η ΟΜΑΔΑ: Οι ερευνο-ανακαλυπτές»

Βήμα 3ο
Ενεργοποίηση μαθητών – γονέων με γραπτές ανακοινώσεις, για τη συλλογή παλιών φωτογραφιών από τη σχολική ζωή των παρελθόντων ετών και κυρίως όσων ανάγονται στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του.
Έγινε καταγραφή των ονομάτων των εικονιζόμενων μαθητών και ψηφιοποίηση των φωτογραφιών που προσκομίστηκαν από τους μαθητές και τους γονείς.
ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Αγαπητοί γονείς
Στα πλαίσια της εφαρμογής και υλοποίησης του εγκεκριμένου προγράμματος: «Το χαρτόκουτο των σχολικών αναμνήσεων» από το κοινωφελές ίδρυμα Λάτσης, έχουμε την οικονομική δυνατότητα καθότι το πρόγραμμα είναι επιδοτούμενο, να συγκεντρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο φωτογραφικό υλικό που να σχετίζεται με τη σχολική ζωή από τα χρόνια του 1950 μέχρι σήμερα.
Σας παρακαλούμε, να μας βοηθήσετε ώστε να ενώσουμε τα ξεθωριασμένα κομμάτια της σχολικής ιστορίας που βρίσκονται ξεχασμένα σε χαρτόκουτα, παλιά συρτάρια, και κιτρινισμένα φωτογραφικά λευκώματα, για να φτιάξουμε μια μεγάλη ασπρόμαυρη ιστορία που θα ξετυλίγει τις μνήμες του κοντοπαντέλονου και της ποδιάς . Ψάξτε λοιπόν και ανακαλύψτε αυτούς τους θησαυρούς της ζωής, που θα σκιαγραφήσουν στιγμές από τα ωραιότερα χρόνια της ζωής σας!
Μπορείτε να φέρνετε τις φωτογραφίες στο σχολείο για να τις καταχωρίσουμε στο ηλεκτρονικό αρχείο και να σας τις επιστρέψουμε με σεβασμό στην ιστορική και συναισθηματική τους αξία.
Θα θέλαμε αν σας είναι εύκολο και γνωρίζετε τα πρόσωπα που απεικονίζουν οι φωτογραφίες, να τα κατονομάζετε, εφ’ όσον βέβαια τα πρόσωπα της φωτογραφίας είναι λίγα και αναγνωρίσιμα.
Προσδοκούμε στη βοήθειά σας.
                                                                    Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


     Βήμα 4ο
                   Μεταφορά του αρχειακού υλικού από την αποθήκη στην αίθουσα της ΣΤ΄ Τάξης για συντήρηση και κατηγοριοποίηση. Έγινε ένας πρόχειρος καθαρισμός από περιττό ή κατεστραμμένο υλικό και στη συνέχεια έγινε ανασυσκευασία και ισομερής καταμερισμός του υλικού στις ομάδες.

Το παλιό αρχείο του Σχολείου σε ακατάλληλο αποθηκευτικό χώρο σε οξειδωμένες μεταλλικές προθήκες
Το δάπεδο της αποθήκης, πλημμυρισμένο έρμαιο της αδιαφορίας και των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων των υποχρηματοδοτούμενων Δήμων.
                                   Η μεταφορά του αρχείου στην αίθουσα της ΣΤ΄ Τάξης
                                                        Οι πρώτες εκπλήξεις!
                                          Η αμερικανική βοήθεια «έμεινε» στο ράφι!
                                               Ένα χαρτόκουτο, μια ιστορία!...  
        «Απονέμεται» στο χαρτόκουτο που προστάτεψε τον Έπαινο από την υγρασία!
                                                   Εν Άργει Ορεστικώ 17 - 10 - 1970

                                                  Απολογιστικοί φάκελοι παρελθόντων ετών
                              Επανατοποθέτηση των φακέλων σε καινούργια χαρτόκουτα
                                    Ενθύμιον από τα χρόνια της αλήστου στρατοκρατίας!
                                        Πρωτοσέλιδον: «Έξαρσις εθνικής υπερηφανείας!»
               Κι ανάμεσα σ’ όλα, χαμένος στη χαρτούρα, ένας αγνοημένος ευεργέτης!
                   Πουφ!…κι αυτή η μυρωδιά του πολυκαιρισμένου χαρτιού δεν υποφέρεται!
                       Να δεις που κάποιος «έχωσε» τη μουσούδα του στο χαρτόκουτο!...
                                                  Ε, τώρα πια φιλαράκο το παράκανες!
                                             Πάλι καλά που δε μου «χάλασες» τη διαγωγή!
                                                    Θεματικός καταμερισμός αρχείου.
                                         Η αποθήκη άδειασε. Η «αποστολή» εξετελέσθη!
                                                   Η προσπάθεια συνεχίζεται!...
                                                   Θα επανέλθουμε σύντομα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου